רבני ציריך נגד 'אתרא קדישא' • "יכול לגרום להיזק"

    עסקני אתרא קדישא חרה להם שרבני העיר ציריך לא הסכימו לתת להם דריסת רגל בפיקוח על בית הקברות בציריך, והכריזו מלחמה נגד רבני ציריך העומדים על משמר הדת וההלכה"
    איתי גדסי 7 Comment on רבני ציריך נגד 'אתרא קדישא' • "יכול לגרום להיזק"
    צילום: יעקב לדרמן
    עסקני אתרא קדישא חרה להם שרבני העיר ציריך לא הסכימו לתת להם דריסת רגל בפיקוח על בית הקברות בציריך, והכריזו מלחמה נגד רבני ציריך העומדים על משמר הדת וההלכה"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבני העיר ציריך שבשוויץ תוקפים בחריפות את ארגון אתרא קדישא, שלדבריהם מנסה להצר את צעדי הרבנים בפעולותיהם  להצלת בית הקברות העתיק בעיר ציריך בשווייץ.
    לדברי גורמים המעורים בפרטים "לא בוחלים פעלתני אתרא קדישא  בכל אמצעי בכדי להשמיץ את רבני העיר ציריך המכהנים בקודש ברבנות ציריך כבר עשרות בשנים, וכבר מנוסים בכל דרכי הפעולות והשתדלנות האחראית מול השלטונות, וגם בנוגע לבית הקברות העתיק בעיר העמידו רבני ציריך פיקוח מטעמם לוודא שלא יתחללו ח"ו מתי ישראל, אולם עסקני אתרא קדישא חרה להם שרבני העיר ציריך לא הסכימו לתת להם דריסת רגל בפיקוח על בית הקברות בציריך, והכריזו מלחמה נגד רבני ציריך העומדים על משמר הדת וההלכה".
    עסקני אתרא קדישא הכריזו היום על עצרת נגד רבני ציריך שתתקיים מול שגרירות ממשלת שווייץ בלונדון, ולשם כך הגיעו במיוחד להשתתף בעצרת הרב דוד שמידל יו"ר אתרא קדישא והרב משה דוד נידרמן יו"ר אתרא קדישא בארה"ב.
    קריאת רבני ציריך
    במכתבם כותבים רבני ציריך בלשון תקיפה וחריפה ביותר בענין בית הקברות בעיר: "הננו להודיע להציבור החשוב שבכל מה שנוגע להנ"ל באם ימצא שם עצמות הדבר עומד תחת פיקוחינו ע"י העסקנים החשובים דפה שיתנהל הכל כדת וכדין", רבני העיר מוסיפים ומבהירים במכתבם בדברים ברורים על הפעולות הבלתי אחראיות הנעשות לכאורה על ידי אתרא קדישא: "ואחרי ישוב הדעת החלטנו שאין תועלת שיתערבו בענין זה עסקנים מבחוץ, ואדרבה זה יכול לגרום היזק".
    על החתום באו  רבי שאול ברייש  גאב"ד ציריך,  רבי משה חיים שמרלר גאב"ד מחזיקי הדת ציריך, ורבי חיים משה הלוי לוי  אב"ד דקהל עדת ישורון ציריך.



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      בס"ד

      הדיווח מוטה!
      לא מדובר רק בעסקנים של אתרא קדישא אלא במכתב גלוי שיצא על ידי בד"צ סאטמר ובו חתומים גדולי תורה ובראשם הגאון הרב יקותיאל יהודה טייטלבוים שליט"א והגאון הרב ישראל חיים מנשה פרידמן שליט"א
      שמתריעים על הכוונה לעקור בית קברות יהודי עתיק שבו קבורים גם בעלי התוס' השם ירחם
      מכיוון שיש כאן גדולי רבנים מכאן וגדולי רבנים מכאן והנושא רגיש במיוחד לכל הפחות היה נדרש דיווח לא מסולף
      רבני ציריך הודיעו: "הננו להודיע להציבור החשוב שבכל מה שנוגע להנ"ל באם ימצא שם עצמות הדבר עומד תחת פיקוחינו ע"י העסקנים החשובים"
      כלומר אינם שוללים אפשרות מציאת עצמות והעברתם ומנגד רבני רבני בד"צ סאטמר טוענים "וכבר הורונו גדולי הדור הקודם שיש איסור חמור ונורא לפנות בתי קברות ישראל בכל אופן שהוא"
      הודעת הבד"צ לכאורה משתווה לדעת גדולי ישראל גם בארץ הקודש
      אם כן לא מדובר כאן רק בעניין מקומי בציריך אלא בעניין של כלל ישראל

    2. 6

      אף אחד לא אמר שאין שם קברים!
      רבני ועסקני ציריך פועלים בצורה הכי ראויה ומסורה, ובצדק לא מעוניינם לדרישת אתרא קדישא שישלחו לציריך כמה חמומי מח שיפגינו בצורה ברוטאלית וחסרת אחריות להשלכות שייגרמו עקב כך לתושבי ציריך החיים ביחסים נורמלים מול השלטונות.
      הדברים ברורים לכל אחד.
      ואין שום צורך להוסיף שכל המצב סביב זה מקורו במניעים פוליטיים וכספיים ותו לא!
      'היזהרו בדבריכם' מול רבנים חשובים וגאונים שעומדים על משמרת הקודש מזה עשרות בשנים!!

    3. 5

      דרישת שלום מארץ הקודש לאחינו שבגולה!

      אחינו היקרים, בלב שותת דם אנו פונים אליכם בתחינה להתיחס אל הדברים במבט רחב עם ההשלכות שיש לכך בכל מקום בעולם ולצערינו בפרט בארץ הקודש לא מדובר כאן רק בעניין מקומי בציריך אלא בעניין של כלל ישראל

      בדיוק בעניין כזה כבר הורה זקן מרן הגרי”ש אלישיב זצוק”ל במכתבו (כסלו תשס”ו) אודות חיטוטי שכבי בבית העלמין בוילנא: “כאשר שמענו שהשלטונות בעיר וילנא ממשיכים לבצע חיטוטי שכבי בבית העלמין שם, במטרה להקים בנינים בשטח בית העלמין,ה”י. הננו לפנות לכל מי שבידו,לעשות ככל יכלתו לבל יוכלו להפיק זממם ולמנוע המשך הרס בית החיים אשר בו נקברו גדולים וטובים מאב”י. ובזכות הפעולה למניעת חיטוטי שכבי יזכו המתעסקים בדבר לשפע ברכה והצלחה”
      על מכתב זה חתמו הגאון הכב מיכל יהודה ליפקוביץ זצוק”ל
      ויבדלאוי”ט מרן ראש הישיבה הגאון הרב שטיינמן שליט”א
      ומרן הגאון הרב חיים קניבסקי שליט”א
      וכולם הוסיפו לחתימתם היערות המחזקות ותומכות במכתב זה “וכל העושה ומעשה בדבר זב שכרו מרובה מאוד” כלשון מרן הרי”ח קנייבסקי שליט”א בהיערתו
      על זה שאגו גדולי ישראל במכתבם הנודע מרן הגאון ישראל קנייבסקי ומרן הגאון הרב אלעזר מנחם מן שך זצוק”ל שיצאו בקריאה בשנת תשמ”ה לחרם צרכני כנגד בנק לאומי. הרבנים פרסמו מכתב שבו נאמר בין השאר: “בדבר השערוריה הנוראה על הריסת קברי ישראל בזדון, שנעשה בטבריה על ידי חברת בת של בנק לאומי בע”מ, לצורך בניית והרחבת בית מלון ולאחר שהוזהרו כמה וכמה פעמים להפסיק פשע חמור זה, עוד הוסיפו עכשיו בתעלוליהם והרסו וחיללו עוד חלק ניכר מבית הקברות רח”ל. לכן אנו רואים חובה לאסור כל שתוף פעולה ומסחר עמהם או בחברות בת שלהם”.
      בפרשיית מרכז רפואי ברזילי הורה מרן הגרי”ש אלישיב זצוק”ל: “על פי הבירורים והנתונים שהוצגו לפניי, אין מקום להתיר לפנות המתים במתחם בית החולים באשקלון, ויש להקים את האגף החדש בצורה שלא יפגעו בבית הקברות”
      צריך לזכור שלא הקברים מפריעים לשלוות החיים ונוחויותם אלא להיפך וכדברי חז”ל “בעוון החיים מתים מתחטטים”, אדרבה דאגה לשלוות קברי ישראל בעירכם תהיה ביטחון לשלומי אמוני ישראל בארצכם ובכל מקום בעולם
      קל לתקוף את אנשי אתרא קדישא שהם כביכול קיצוניים וכו’ אבל מה נעשה שגדולי עולם התוו את כללי הארגון ועמדו בנשיאותו:
      נשיאי הארגון היו הרב דב בריש וידנפלד והרב אליעזר יהודה פינקל והרב יחזקאל אברמסקי ולאחר פטירתם התמנו כחברי הנשיאות הרב יעקב ישראל קנייבסקי והרב יוסף דוב הלוי סולובייצ’יק בנו של הרב מבריסק,
      וכיום נשיא הארגון הגאון הגדול הרב יצחק טוביה וייס גאב”ד העדה החרדית
      וכאמור בכל הנוגע למדיניות בעניין זה, הרי שזה תואם את עמדת גדולי ישראל בעבר ובהווה!

      גילוי נאות
      לכותב הדברים אין שום היכרות או נגיעה כל שהיא הקשורה לאנשי אתרא קדישא
      והדברים יוצאים באמת מהלב המורתח על חילול קברי אבותינו בארץ הקדש ובכל מקום בעולם

    4. 4

      הרבנים של ציריך הם גאונים גדולים הם הם גדולי הפוסקים שבאוירופא בזמה"ז!
      אך מה לעשות נעבאך שהרב שמרלר הוא תלמיד של של הטשיבינער, הרב ברייש של ישיבת חברון דמאז, והרב לוי ואביו של ר' משה פינשטיין
      וזה לא מתאים לבריוני אתרא קדישא, חוץ מזה שאין שום אבל שום גדולי ישראל מאחוריהם!
      תאיבי הבצע אוכרי ישראל שאינם בוחלים להעלות את מצבו של כל עם ישראל על מזבח האינטרסים שלהם – צאו מקירבנו!
      די בחילול ד' וחילול הקברים שאתם עושים בארץ ישראל
      וכבר אמר מרן הגר"ח קנייבסקי כי הם מתירים את האסור ואוסרים את המותר – לפי הממון המובא להם.
      ימ"ש!!!

    5. 3

      כותב מס' 3 הוא תמים נורא! אם לא שקרן!
      אין היום עוד ת"ח רציני א' מאחורי האירגון הזה
      מרן הגר"ח קנייבסקי יסד אירגון חדש ע"י הגר"ש רוזנבלט, ואתו עמו כל גד"י
      אין שום ויכוח ח"ו בעצם הענין וע"ז רבני העיר היודעים נפש בהמתם עומדים על המשמר
      אתרא קדישא שאינם רוצים לפתור את הבעיה אלא לעשות רעש למרוד באומות ולעשות שם וכסף לעצמם – לא מתאימים לשם. וחוץ מזה המראי דאתרא מחיטים ולא דודו שמידל המשועמם

    6. 2

      לתושב ישראל,
      אני לא רואה שום סתירה בדבריך לדבריי,
      מדברי שנינו יצא שאכן צריך לטפל בבעיה ברצינות ובחכמה כאחת, ואת זה אכן עושים רבני העיר צריך כבר מספר חודשים עוד לפני התערבותם של אתרא קדישא!
      מתכבדים האחרונים לשבת במקומם ולהשאיר את הזירה פנויה לעסקנים ולרבנים דק"ק ציריך הפועלים בעניין ללא לאות בכדי להפיק את המיטב.

    7. 1

      תכל'ס
      יש הוראת רבנים בציריך להעביר את הקברים או לא?
      יש כאן הרבה מאוד מלל ואף אחד לא נותן תשובה לשאלה הפשוטה!